onsdag den 2. april 2008

Mug-aben takker af!

Det er idag en sorgens dag! Formanden for Sydafrikas mafia har tabt en urafstemning i den lokale afdeling af 3F og det forventes at han får meget svært at få fodslag for noget som helst fremover.
Mug-aben har ellers været kendt som en stærk forkæmper for sortes rettigheder, således var han frontløber i og fakkelbærer da de hvide slavemestre skulle smides ud af deres hjem og frarøves deres ejendomme for et par år siden.


Mug-aben ses her i 1971 da han aflagde prøve til Godfather filmen
Han fik ikke rollen

Ritt Hestehår var ikke længe om at udsende sin støtte til den faldne formand, da nyhedsbereauet ABE har opsnappet følgende telegram:
"Jeg synes det er synd for ham, men nu må vi se fremad og se om vi ikke kan skaffe ham et nyt hus og måske en gård. Jeg har hørt at der stadig er nogle hvide landmænd i landet, så dem skal vi da kigge på!"
ABE har efterfulgende kontaktet Ritt for at høre hvad hun mente med dette og hun svarede "Jeg mener jo bare at vi må jo give ham en chance, manden har jo gjort så meget for at bekæmpe racismen og hans økonomiske politik har været en stor inspiration for mig, jeg håber at vi en dag kan nå de 100.000% inflation som han har skaffet."


Ovenfor ses TV2 Nyhedernes dækning af sagen.

Ingen kommentarer: